Autostrada A7 este în plan de a fi construită de la Ploiești până la Pașcani, fără un tronson spre Siret, așa cum doresc autoritățile sucevene. Cu alte cuvinte Autostrada Moldovei nu va trece și prin județul Suceava, ci se va opri la Pașcani.
Autostrada A7, în lungime de aproximativ 430 de kilometri, a fost deja asumată de Guvern, însă până la Pașcani, fără tronsonul Pașcani-Siret, așa cum ni s-a promis în campania electorală de anul trecut de către candidați și parlamentari ai PNL Suceava. Cu alte cuvinte, Suceava rămâne izolată, fără această autostradă de mare importanță pentru zona Moldovei.
Lucrările la Autostrada Unirii trebuie să fie contractate până în anul 2022 iar finalizarea va fi în vara anului 2026.
Autostrada Ploiești – Pașcani este o autostradă propusă pe traseul Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani, se arată în documentația Autăstrăzii Unirii.
O singură secțiune este deschisă – un traseu de 16,27km din Centura Orașului Bacău, care se suprapune cu traseul autostrăzii A7.
Atostrada A7 Ploieşti-Paşcani, care străbate Moldova de la Nord la Sud şi leagă provincia de Bucureşti, este propusă de Guvern pentru finanţare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), programul UE de aproape 30 de miliarde de euro, fiind cel mai avansat proiect major de infrastructură rutieră din regiune.
Acordarea finanţării presupune îndeplinirea câtorva condiţii: componenta verde, ecologică, contractarea lucrărilor până în 2022 şi terminarea acestora până în august 2026. Pentru a îndeplini condiţia de „Autostradă Verde”, autostrada Moldovei va avea un culoar de expropriere de 100 de metri lăţime (standardul este de 70 metri) pentru ca infrastructura secundară (drumuri tehnologice, laterale etc.) să poată fi transformată în pistă de biciclete, să aibă perdea forestieră și stații de încărcare pentru mașini electrice, potrivit documentației CNAIR consultate de Economedia.ro.