Reprezentanții restaurantului Magnificus susțin că sâmbătă acolo nu era o nuntă ci o întrunire religioasă.
Gabriel Melniciuc în calitate C.E.O al grupului de firme Strong MND, inclusiv compania care administrează Mandachi Hotel & SPA, Florentin Cojocaru- manager general Hotel Mandachi și Daniel Zoița, avocat, reprezentant al Mandachi Hotel au remis presei un comunicat de presă după ce s-au aplicat amenzi la sala respectivă pentru organizarea în pandemie a unui eveniment cu peste 150 de participanți.
Redăm în cele ce urmează comunicatul de presă:
1. ”Date fiind informatiile aduse in spatiul public conform carora Sambata, 27 martie 2021, Mandachi Hotel & SPA a primit o amenda deoarece aici avea loc o nunta cu aproximativ 150 de persoane, tinem sa precizam urmatoarele:
In restaurantul mare al hotelului se aflau 132 de persoane, ceea ce înseamnă un grad de ocupare de 29% din numărul de locuri aprobat de primărie, adică 450. Sub nicio forma nu erau 220 de oameni, asa cum a apărut în mediul online, aspect ce poate fi confirmat de camerele video.
In comunicatul de presa al IPJ este specificat faptul ca evenimentul ar fi fost o petrecere, lucru pe care îl combatem vehement. In restaurant se aflau persoane care serveau masa, cu respectarea distanțelor legale, nu petrecea nimeni.
Poliția a consemnat în Procesul verbal de contravenție incheiat unuia dintre meseni că a fost o “ÎNTÂLNIRE RELIGIOASĂ“ clienții fiind membri ai BISERICII PENTICOSTALE.
Pe cale de consecință, este exclus orice termen de PETRECERE sau DISTRACȚIE, nu a existat niciun mire, nicio mireasa, nicio formație, niciun DJ, nici măcar muzică ambientală și nu s-a dansat nicio secundă, aspecte care pot fi verificate prin camerele de supraveghere și confirmate de către Poliție.
Hotel Mandachi nu a fost amendat pentru organizarea de evenimente, întrucât s-au respectat toate normele de protecție Covid 19. În urma verificărilor, cei amendați au fost clienții din incintă pentru că s-au adunat în cadrul unei întâlniri a Bisericii (informaţie preluată din procesul verbal încheiat de către Poliţie acestora).
Clienții au solicitat cazare și ne-au cerut confirmarea că pot servi cina în incinta restaurantului hotelului, aspect ce întărește obligația Hotelului de a oferi serviciile pentru care a fost autorizat.
2. Întrucât în spațiul public au apărut informații precum că acționarul hotelului, Ștefan Mandachi, ar fi organizat personal evenimentul în cauză, clarificăm:
În calitate C.E.O al grupului de firme Strong MND, inclusiv compania care administrează Mandachi Hotel & SPA, Gabriel Melniciuc, precizează:
“După ce am primit avizul de la departamentul juridic, nu am considerat oportun să solicit aprobarea dlui. Ștefan Mandachi sau că ar fi necesar să-l informez cu atât mai mult cu cât acesta mi-a comunicat în mod repetat că am responsabilitatea să conduc compania în mod independent. Actionarul nu este administratorul societății și nu asigură managementul hotelului, acesta fiind delegat unor companii terțe. Cunosc foarte bine ce riscuri implică Covid19, mai ales că în perioada 8 martie – 19 martie am fost internat în spital, diagnosticat cu formă medie spre gravă Covid 19. Toate discuțiile cu acţionariatul se rezumă la dezvoltarea macro a companiei, la strategiile de dezvoltare, nicidecum la problemele mărunte de micro management cum ar fi rezervări, angajări, cazări, mese servite și chiar nunți botezuri și alte evenimente, acționarul repetându-mi în mod constant că toate problemele de micro management nu ar trebui sa ajungă la el..
Având în vedere că gradul de incidență în Suceava este de sub trei la mie și putem servi legal masa în restaurant, am aprobat solicitarea clienților, mai ales că avem capacitatea totală în hotel de aproximativ 700 locuri la mese și că Legea ne permite să asigurăm masa tuturor celor cazați în incinta hotelului.
Am considerat justificat să iau o astfel de decizie, mai ales că toate restaurantele din Suceava au dreptul legal să primească și să servească clienți în limita a 30% din capacitatea autorizată.”
În calitate de avocat, Daniel Zoița, reprezentant al Mandachi Hotel precizează următoarele:
Cu privire la nunți, există dispoziţie scrisă în companie că “NU SE ORGANIZEAZĂ NUNȚI până la ieșirea din pandemie. Consider că nu s-a încălcat legea în vreun fel, activitatea din restaurant nu intruneşte nicio caracteristica a unei nunti, de aceea am avizat personal servirea mesei în restaurantul mare.”
Cu privire la situația din restaurant, nu am cerut vreun acord de la acționar, nu am avut nicio dezbatere pe această temă, dl. Mandachi fiind plecat din localitate pe perioade îndelungate. În fiecare zi se servesc mese în cadrul restaurantului și nu am informat niciodată acționariatul, întrucât singura dispoziție primită este să respectăm legislația și atât.
Florentin Cojocaru, manager general Hotel Mandachi:
“După ce am obţinut avizul avocatului și acordul de la C.E.O. Gabriel Melniciuc, am susținut și încurajat aprobarea rezervării și a cinei, deoarece consider că nu încalcă normele legale în vigoare.
Cu referire la eveniment, am fost prezent în ziua de 27 martie 2021 în cadrul hotelului și m-am asigurat că în restaurantele noastre nu se desfășoară petreceri cu muzică, formație, dans, cântări, fapt ce poate fi confirmat de către toate organele de control care ne-au verificat de două ori precum și de camerele video.
Îmi asum că am recomandat personal departamentului juridic și managementului central să valideze propunerea mea de masă servită și nu consider că prin decizia mea hotelul a încălcat vreo lege.”