O parte din trotuarul podului de la Milișăuți, s-a surpat, luni seară, la mai puțin de doi ani de la ultima intervenție a constructorilor pe acest pod – care au reabilitat o porțiune din el. Reprezentanții Primăriei Milișăuți au precizat că surparea nu s-a produs pe partea de reabilitată recent și că s-au făcut numeroase demersuri în vederea reabilității în întregime a podului respectiv, însă nu sunt fonduri. Localnicii spun că podul este șubred și că ar trebui ridicat unul nou. Alfel,el se va ceda bucată cu bucată. Oamenii din zonă sunt, de asemenea, revoltați că nu există luminai public pe podul cu pricina și este forte greu de circulat pe întuneric. Luni seară, în jurul orei 20.44, polițiștii orașului Milișăuți au fost sesizați despre faptul că a avut loc o surpare a trotuarului, pe partea stângă din direcţia Rădăuţi – Suceava. La faţa locului polițiștii au constatat că trotuarul era surpat, fiind căzut cu tot cu balustrada de fier, pe o porţiune de circa 27 de metri lungime. A fost sesizată Secţia Drumuri Naţionale Suceava, fiind solicitat un echipaj de intervenţie pentru a semnaliza zona şi pentru a comunica dacă se impune blocarea circulaţiei rutiere pe pod. De asemenea, s-a procedat la dirijarea traficului rutier și pietonal pentru a nu exista incidente, afară fiind întuneric, iar podul nefiind iluminat public. Un reprezentant al Primăriei Milișăuți a dat asigurări polițiștilor că nu a trecut nimeni pe pod în momentul surpării trotuarului şi nu a văzut nici o persoană căzută sub pod. Ulterior, după 120 de minute, s-a prezentat un echipaj din cadrul SDN Suceava, care a procedat la semnalizarea zonei unde a fost surpat trotuarul de la pod cu indicatoare de semnalizare aferente pentru a preveni accidentarea vreunui pieton. Între trotuar şi partea carosabilă de pe pod există o bordură înaltă care nu a fost afectată de căderea trotuarului, autovehiculele putând circula în siguranţă.Din relatările verbale ale echipajului SDN Suceava, a rezultat faptul că nu a fost afectată structura de rezistenţă a podului.
Podul de pe DN 2H, din localitatea Milișăuți, a fost reabilitat în 2018, dar pe o singură porțiune. Atunci circulația a fost închisă luni întregi după ce unul din pilonii podului a fost afectat de ploile abundente și apele învolburate ale râului Suceava. El a fost redat circulației rutiere pe 17 decembrie 2018. Lucările de reabilitare au costat 6,4 milioane de lei și au fost realizate în 3 luni. Podul cu pricina a fost ridicat in anii șaizeci, deci este unul vechi.
UPDATE: Măsuri luate pentri siguranța pietonilor
Subprefectul județului, Daniel Prorociuc, s-a deplasat în cursul zilei de azi pentru a verifica în teren măsurile întreprinse pentru siguranța traficului, ocazie cu care a discutat și cu reprezentanții direcției de drumuri, prezenți la fața locului.
Din partea DRDP Iași au fost prezenți ing. Scutaru Maria din cadrul Seviciului Poduri și ing. Cazacu Cezar din cadrul Serviciului Proiectare, precum și domnul Carja Marius Iulian din cadrul SDN Suceava. O primă măsură întreprinsă, până la aprobarea și realizarea lucrărilor de reabilitare/ modernizare, a fost montarea un parapet metalic tip lisă pentru protecția pietonilor și autovehiculelor. De asemenea, s au aplicat restricții de viteză și gabarit prin semnalizare rutieră adecvată și s-a montat un parapet elastic pentru delimitarea părții carosabile pe zonma afectată.Lucrările de reabilitare identificate, privesc în primul rând readucerea la alcătuirea constructivă și condițiile de funcționalitate existente înainte de producerea incidentului din seara zilei de 17.02.2020, iar în al doilea rând, creșterea capacității portante a structurii de rezistență și asigurarea condițiilor de gabarit și siguranță a circulației rutiere și pietonale. Expertiza, realizată la începutul anului 2019, pentru determinarea costurilor necesare realizării lucrărilor de reabilitare, estima costuri, fără TVA, de aproximativ 500000 lei pentru documentația de avizare a lucrărilor de intervenție, aproximativ 500000 lei pentru proiectare și 16,30 milioane lei pentru lucrările de execuție.
Lucrările propuse a fi realizate, cuprind:
Consolidarea tuturor elementelor de infrastructură
Construcția unei plăci de suprabetonare pe toată lungimea podului, la o lățime care să asigure partea carosabilă de 7,8 m, două trotuare de 1,5 m lățime și montarea unui parapet de siguranțăa circulației rutiere de tip foarte greu
Aplicarea unei precomprimări exterioare, care să asigure preluarea la nivelul suprastructurii podului a sporului de încărcări permanente și utile prevăzute de normele tehnice de proiectare actuale.