Marketingul PPC (plata per click) este una dintre cele mai eficiente metode de a-ți aduce website-ul în atenția publicului.
Eficiența publicității PPC a fost demonstrate de numeroase campanii, create de cele mai eficiente agenții digitale din lume.
- PPC este o alegere bună și pentru tine, din câteva motive convingătoare:
- Are o acoperire uriașă. Atât Google Ads – serviciul de promovare Google, cât și rețelele sociale te pot aduce în fața unui public imens. Motorul de căutare Google are miliarde de utilizatori în fiecare zi, iar platformele de socializare grupează și ele milioane de vizualizări Publicitatea PPC te ajută să devii vizibil publicului tău țintă,
- Oferă opțiuni utile de direcționare. Toate opțiunile principale ale campaniei PPC își permit să specifici cine îți va vedea anunțurile ,pe baza unui context (de exemplu, când caută ceea ce vindeți), date demografice și interesele și comportamentul consumatorilor. În acest fel, vei afișa reclamele în fața persoanelor potrivite, la momentul potrivit.
- Platformele PPC oferă analize amănunțite. O provocare comună cu care s-au confruntat deseori agențiile de marketing este găsirea unei modalități de a demonstra rezultatele eforturilor lor de marketing. Când e vorba de campanii PPC, există analize utile care arată cât de bine funcționează reclamele și campaniile tale, cu argumente numerice, pentru a putea determina rentabilitatea investiției.
Marketingul PPC are potențialul de a produce rezultate excelente, dar nu este un demers cu succesul garantat. Ca și în cazul oricărui alt tip de marketing, trebuie să utilizezi bune practici și să știi cum să le aplici.
Iată câteva dintre cele mai importante practici legate de publicitatea PPC :
1. Analiza cuvintelor cheie
O astfel de analiză este deosebit de importantă pentru marketingul destinat optimizării motoarelor de căutare, dar intră în joc și pentru rețelele sociale PPC.
Cercetarea cuvintelor cheie va dezvălui limbajul specific pe care publicul țintă îl folosește pentru a găsi tipurile de articole sau servicii pe care le vinzi și subiectele pe care le aduci în fața publicului pe website-ul tău și va dezvălui cât de competitive sunt cuvintele și expresiile folosite.
O strategie bună adoptată o agentie PPC profesionistă folosește cele mai relevante cuvinte cheie pentru anunțurile tale, pentru a-ți putea îmbunătăți rentabilitatea investiției în timp.
2. Analiza publicului țintă
Majoritatea campaniilor PPC nu trebuie să atragă toată lumea. Trebuie să ajungi a anumiți oameni care cel mai probabil ar fi interesați de conținutul reclamelor tale și ți-ar cumpăra produsele. Publicitatea PPC oferă opțiunea de direcționare a anunțurilor tale, astfel încât acestea să fie vizibile pentru anumite segmente de public, pe baza unor factori precum: gen, vârstă, interese, locație, comportament de consumator.
Fă-ți timp pentru a face cercetări de piață despre cine sunt cei care îți cumpără produsele, c îi determină să cumpere, ce alte lucruri le plac și unde se întâlnesc online. Aducerea acestor informații în promovarea PPC te va ajuta să ajungi la oamenii potriviți, pentru a obține rezultatele dorite
4. Mesaje și reclame atractive
Anunțurile tale trebuie să atragă atenția, în mod eficient, nu strident. Când scrii sau concepi anunțul, gândește-te cu atenție la ce comunică acesta spre publicul țintă. Ce probleme se vor rezolva pentru el dacă alege produsul sau serviciul tău ?
Include întotdeauna un CTA (îndemn la acțiune) puternic în anunț pentru a-i determina pe potențialii clienți să treacă la gestul de a da clic pe anunț.
6. Testarea anunțurilor
Reclamele PPC nu îți oferă mult spațiu pentru a lucra, așa că nu este deloc ușor să găsești combinația potrivită de cuvinte și/sau imagini. Singura modalitate prin care poți să știi cu adevărat care dintre anunțurile tale generează cel mai mult trafic și oferă cea mai bună rentabilitate a investiției, este să testezi diferite anunțuri.
Încearcă diferite cuvinte, modele și CTA și vezi cum funcționează împreună anumite combinații ale acestora. Vei obține informații despre ce determină publicul tău țintă să acționeze, comparând rezultatele diferitelor anunțuri.
8. Monitorizarea și îmbunătățirea campaniilor
Este nevoie de timp pentru a obține rezultate concrete din campaniile PPC. Trebuie să aloci timp pentru a analiza și monitoriza campaniile, pentru a înțelege mecanismele și pentru a trage concluzii. O dată ce ai o imagine clară a efectelor publicității PPC, vei putea acționa, pentru a spori rentabilitatea acestor campanii și demersuri de marketing.
Dacă ai nevoie de expertiză în ce privește publicitatea PPC și alte activități de marketing online, agenția re7consulting din București te poate ajuta, cu idei interesante, campanii publicitare, analize și recomandări, cu privire la implementarea PPC pentru afacerea ta.