Gheorghe Șoldan, președintele Consiliului Județean Suceava, a anunțat că a fost avizat traseul drumului expres Suceava – Botoșani.
Consiliul Județean Suceava a avizat astăzi, în cadrul ședinței ordinare a Consiliului Tehnico-Economic, traseul final al drumului expres Suceava – Botoșani.
Reprezentanții firmei care elaborează studiul de fezabilitate al proiectului au prezentat analiza comparativă a alternativelor de traseu, pe baza criteriilor tehnice, economice și de mediu.
Din cele trei variante inițiale propuse de proiectant, în etapa a II-a au fost păstrate două alternative, cu lungimi similare: 19,694 km și 19,867 km.
Ambele variante urmează, în mare parte, același parcurs, traversând aceleași localități, fără a utiliza segmente de drum existente.
În urma evaluării, a fost aleasă Alternativa de Traseu nr. 2, cu o lungime de 19,867 km.
Gheorghe Șoldan a declarat că drumul expres va avea patru benzi de circulație, câte două pe sens, o lățime a părții carosabile de 22,5 metri și o viteză de proiectare de 120 km/h. T
raseul va trece prin orașul Salcea și comunele Dumbrăveni, Vlădeni, Mihai Eminescu și Curtești, asigurând conexiuni rapide cu infrastructura existentă prin trei noduri rutiere majore:
• Nod rutier la Salcea, care va lega drumul expres de Autostrada Moldovei A7;
• Nod rutier la Huțani, ce va facilita accesul către DJ 291 Huțani – Bucecea – Leorda;
• Nod rutier la intersecția cu DN29, unde se va realiza conexiunea cu viitoarea Variantă de Ocolire Botoșani.
Proiectul include 15 poduri și pasaje, cu o lungime totală de 2,654 km, spații de servicii, un punct de sprijin pentru întreținere și sisteme moderne de siguranță rutieră.
Președintele CJ Suceava a precizat că proiectul este cofinanțat prin Programul de Transport 2021 – 2027.
Tot astăzi, a început o altă etapă esențială în realizarea studiului de fezabilitate, fiind demarate studiile de teren pentru Drumul Expres Suceava – Botoșani.
În activitățile programate să fie finalizate până la finalul lunii iunie 2025 se numără măsurători topografice, studii geotehnice, studii arheologice, identificarea și curățarea terenului de muniții neexplodate, precum și evaluarea terenurilor.
„ Pe lângă Autostrada A7, Pașcani – Suceava – Siret, acest drum expres este esențial pentru județele Suceava și Botoșani, nu doar pentru fluidizarea traficului, ci și pentru dezvoltarea economică a întregii zone.
Modernizarea Aeroportului Internațional „Ștefan cel Mare” și dezvoltarea Zonei Libere Suceava sunt proiecte esențiale pentru acest mandat, iar succesul lor depinde direct de o rețea rutieră modernă și bine conectată.
Le-am spus și astăzi proiectanților care lucrează la studiul de fezabilitate al Drumului Expres Suceava – Botoșani că au tot sprijinul meu și că îmi doresc să finalizăm cât mai repede toate procedurile și să demarăm licitația pentru proiectare și execuție pentru acest drum expres”, a subliniat Gheorghe Șoldan.