Deputatul Ioan Bălan face demersuri pentru transportul camioanelor din Dornești spre Ruse cu trenuri de marfă.
În acest sens, deputatul PNL de Suceava a înaintat o interpelare către ministrul Transporturilor – Sorin Mihai Grindeanu, subliniind că acest tip de transport mixt ar facilita transportul de mărfuri din și către Ucraina.
Acesta așteaptă un răspuns scris din partea ministrului.
Redăm solicitarea deputaului PNL de Suceava Ioan Bălan către ministrul Transporturilor:
„ Stimate domnule ministru,
În anul 2018, C.F.R. Marfă organiza primul transport de tip RO-LA pe ruta Dorneşti – Giurgiu Nord – Ruse, modalitate de transport a mărfurilor deosebit de utilă, ecologică și eficientă, prin care camioanele de marfă au fost transportate pe vagoane specializate.
Ulterior, un grup de lucru româno-ucrainean a decis intensificarea colaborărilor bilaterale pentru infrastructura și transportul de marfă dintre cele două țări.
Pasul următor consta în realizarea de către C.F.R. Marfă și Ministerul transporturilor a unor lucrări de investiții pentru amenajare unor terminale RO-LA în stația Siret, astfel încât transportul de mărfuri din și către Ucraina să fie facilitat de acest tip de transport mixt (rutier/cale ferată).
În prezent, ca urmare a agresiunii ruse din Ucraina, transportul rutier de mărfuri prin punctul de frontieră Siret este la cele mai înalte valori din ultimii ani.
Mai mult decât atât, camioane de mare tonaj generează o aglomerare suplimentară a traficului rutier și chiar o degradare a infrastructurii rutiere de transporturi.
În condițiile în care este necesară asigurarea pe termen lung a unui transport de mărfuri, în special produse agro-alimentare, din și către Ucraina, vă solicit, domnule ministru, următoarele informații:
- Aveți în vedere să propuneți investiții, în regim de urgență, în scopul operaționalizării sistemului de transport de mărfuri în sistemul RO-LA din stația Siret sau Dornești?
- La ce valoare se ridică investițiile în realizarea unui terminal RO-LA de mare capacitate la stația Siret?
- Dată fiind economia de carburanți și beneficiile ecologice ale sistemului de transport RO-LA, vă rog să precizați dacă aceste costuri susținute din fonduri externe nerambursabile disponibile pentru componenta de mediu/transporturi?”