Deputaul PNL de Suceava Ioan Balan solicită ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, evaluarea standardelor de calitate ale lucrărilor de reabilitare și modernizare a drumurilor din România.
Ioan Balan este de părere că trebuie să fie impuse niște standarde clare în ceea ce privește calitatea covoarelor asfaltice, structura de rezistență a drumurilor și podurilor dar și semnalizarea și marcajele rutiere.
Deputatul PNL de Suceava a explicat că se lucrează în domeniu după standarde necorespunzătoate iar unii constructori găsesc soluții tehnice care le oferă cea mai mare profitabilitate, în devafoarea calității lucrărilor.
Redăm integral interpelarea deputatului PNL Ioan Balan către Ministrul Transporturilor:
”Stimate domnule ministru,
Începând cu anul 2020, volumul și ritmul lucrărilor de investiții în infrastructura de transporturi rutiere din România a înregistrat creșteri semnificative, România înregistrând cele importante investiții din ultimul deceniu.
Cu toate acestea, pe lângă aspectele cantitative, atenția noastră trebuie să se îndrepte și asupra aspectelor calitative, cum ar fi: calitatea coovoarelor asfaltice, structura de rezistență a drumurilor și podurilor, semnalizarea și marcajele rutiere etc.
Din păcate, sub aspect calitativ, progresele sunt destul de modeste, pentru că se lucrează, în continuare, după standarde necorespunzătoare. Astfel, pentru a reduce unele costuri asociate lucrărilor, unii constructori caută și găsesc acele soluții tehnice care le oferă cea mai mare profitabilitate, dar care produc prejudicii locuințelor riverane drumurilor naționale.
O astfel de situație se poate reflecta în modul în care sunt modernizate sau reabilitate unele drumuri naționale, prin suprapunerea succesivă de straturi de asfalt, ceea ce conduce la ridicarea nivelului drumurilor mult peste înălțimea curților locuințelor.
Spre exemplu, pe unele secțiuni de drumuri naționale, nivelul stratului asfaltic a ajuns la nivelul superior al gardurilor gospodăriilor, ceea ce generează un puternic disconfort pentru oameni și chiar riscul de inundații.
Pentru a asigura o calitate corespunzătoare a lucrărilor care vor fi finanțate din PNRR și cadrul financiar multianual 2021-2027, vă solicit, domnule ministru, următoarele precizări:
– Aveți în intenție să modificați standardele de calitate privind execuția lucrărilor de modernizare/reabilitare a drumurilor naționale, astfel încât nivelul de înălțime al drumurilor reabilitate să nu mai afecteze locuitorii riverani?
– Ce soluții tehnice aveți în vedere să avansați, astfel încât, calitatea covoarelor asfaltice să crească și să nu mai fie nevoie de lucrări de întreținere la mai puțin de 12 luni de la ultima reparație efectuată?
– Având în vedere faptul că scurgerile de tip canal deschis pe marginea drumurilor și acces cu pod către locuințe reprezintă o soluție învechită și deosebit de periculoasă pentru circulația pe drumurile publice, vă rog să precizați dacă aveți în intenție să modificați, pentru viitoarele lucrări de infrastructură, acest tip de soluție tehnică.
Solicit formularea răspunsului în scris.”